Tényleg hasznos a graffiti? Én még mindig nem hiszem el...

2009.06.18. 14:26 Békéscsaba figyelő

A cikk közepén található képet nézegetve lehetett volna a bejegyzés címe: "Mi látható a képen?" is. Ám sajnos a képen látható dolog nem képzi vicc tárgyát, ezért ma nem játszunk. Aki még nem találta volna ki, mit ábrázol a fotó, annak elárulom: A József Attila (Lencsési) Lakótelep térképét ábrázolja ábrázolta, amíg a graffitisek, tagesek (szerintem átlag olvasó számára teljesen mindegy kik) össze nem firkálták, ki nem égették azt. 
Egy hónappal ezelőtt írtam egy cikket a békéscsabai graffiti helyzetről. Akkor egy magát NEM graffitisnek valló hozzászoló egy hozzászólásában egyenesen kijelentette: a graffiti és tag nem csúnyítja el az épületeket, a graffitisok és tagesek nem rongálnak. 

csabafigyelo: Fotó by RJD088

 

Idézet a cikk egy hozzászólásából:

..,De azért ha megnézed a képeidet (amik között minden további nélkül throw-upok és pieces-ek is vannak) akkor láthatod, hogy a legtöbb az klassz kis elhagyatott helyen, senki által sem gondozott felületen van.
Most nem írnám le megint, hogy a graffiti olyan mint a moha, ahol nincs fény (törvényes rend, figyelem) de elég nedves a talaj (épületek falai) ott megtelepszik... 

Kedves GaZe! Ezúton szeretném Neked megírni, (minden személyeskedést elkerülve) hogy továbbra sem tartom elfogadhatónak a graffitis, tages, stb. RONGÁLÁST, és ahogy látod, megint NEM egy elhagyatott épületet tettek tönkre a kedves "védenceid".
Ezúton is szeretném megkérni valamelyik graffitis, tages, throw-upos olvasót, hogy írja már meg, akár névtelenül is, hogy mi értelme van annak, hogy tönretesznek mindent? Miért kellett a Lencsésin kint lévő térképet összeégetni, összefirkálni? Miért zavart az ott titeket? Arra azért gondolhatnátok (ha másra nem is), hogy mi lenne, ha a szobátokban lévő pl. házimozirendszert fogná valaki, és összeégetné??? Vagy gondolkozzatok el azon, mi lenne, ha az okozott kárt Nektek (szüleiteknek) kéne megfizeti?? Ha nem menne most a gondolkozás, akkor sincs gond, hamarosan figyelni fogják a graffits, tages rongálókat, akkor pedig majd megtudjátok, milyen megtéríteni az okozott kárt. 
Remélem, egyszer az ország graffitis, tages emberei (gyerekei?) is eljutnak egy olyan szintre, amikor felfogják, hogy nagyon helytelen és gusztustalan amit művelnek... 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabafigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr771193354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2009.06.18. 15:56:46

Spec sikerült egy ritka rosz plédaképet iderittyentened, mert alaposan megnézve a képet bizony a térkép és az üveg közötti gusztusos barna folyadékmaradvány-esetleges beázás?- miatt amúgy is használhatatlan volt már az egész...

musi 2009.06.18. 15:57:40

nem kell általánosítani szerintem... ezek a tipikus átlag hülye paraszt gyerekek, akik a buszon is ezt csinálják filctollal stb... de a felnőttek se jobbak, sok ember akkora paraszt, hogy eldobálja a csikket, szemetet az utcán, persze otthon nem csinálja nyilván... de amint kilép a házból, ott már leszarja. A tényleg eldugott helyeken lévő művészi alkotásokat nem kell összekeverni ezekkel a parasztokkal.

snorbi 2009.06.18. 15:58:33

> a graffiti olyan mint a moha, ahol nincs fény (törvényes rend, figyelem) de elég nedves a talaj (épületek falai) ott megtelepszik...

Az ilyen idióta gondolkodástól kiver a hideg...
Ez úgy is mondhatná a kedves illető, hogy ha egy pillanatra nem nézel oda egy kicsit eldugottabb helyen levő dologra, azt biztosan telefirkálják és tönkreteszik a "művészek"...

Olvastam valahol, hogy vannak csoportok, akik illegálisan padokat festenek újra, közterületen levő tárgyakat újítanak fel. Kérdem én: ha már annyira nagyon pingálni és pezsegni van kedvük, miért nem ezt csinálja az összes **** graffitis?!? Ja kérem, hogy ezeknek már munkaszaga van...

2009.06.18. 16:01:33

graffitisok? lol wut

Békéscsaba figyelő · http://www.csabafigyelo.blog.hu 2009.06.18. 16:02:22

@Kopi3.14: Az a gusztusos barna folyadék is a tagesek műve, a kép ugyan nem adja ezt vissza, de élőben az egyik "tag olvasható ki belőle.

Balfácán 2009.06.18. 16:17:42

@ju offa: mert ami a képen van, természetes. és művészet. vagy miért?

KoBold72 2009.06.18. 16:22:37

Ne erőlködj. Nem tudnak olvasni.
Aki végig tudja olvasni az írásodat, az nem rongál grafitti (stb.) címszó alatt. Innentől halott a dolog.
Sajnos.

sophie. 2009.06.18. 16:23:38

a graffitisek egyik felének tényleg célja a rongálás, őket a normális graffitisek sem tartják semmire és valóban nem lehet vandál hülyéknél többnek nevezni őket. a másik felük képes disztingválni másrészt nem undorító kosz színvonalú rajzot/taget csinál. de ez nyilván tökmindegy a járókelőknek, aki kívülről látja, úgyis kosznak érzékeli az egészet, mivel ilyen vandálból van több, az ő "műveik" a zavaróbbak, stb.

egyébként meg akik pl ilyen színvonalú cuccokat tudnak csinálni ( graff.blog.hu/2009/06/06/write4gold_2009_beszamolo ) azok nyilván nemfognak barna takonnyal térképre tagelni.

egyszerűen csak két totál különböző világ, gyakorlatilag szinte semmi közük egymáshoz, de a külső szemlélők mindig azonosítani fogják őket, ez a graffiti sorsa gondolom

nemuccaszoc 2009.06.18. 16:28:36

Régi, lerágott csont. Aki igazán profi, művész, az ilyen szar menetrendet, térképet nem firkál össze.

sophie. 2009.06.18. 16:36:39

(ööö, elolvastam az előző belinkelt posztot, és ennek fényében már tényleg viccesebb a szitu, meglepő hogy fiatal vagy és így gondolkodsz, a kortárs művészetben a graffiti amúgy már rég nem kérdés hogy elfogadott, sőt szinte már elcsépelt ágazat, a street artról nem is beszélve, ezt a tájékozatlanságot, ha mondjuk 70es városvédő bácsi lennél, megérteném :) de oké azis lehet hogy nem érdekel a művészeti világ, akkor viszont mielőtt erős véleményt írsz egy témáról légyszi tájékozódj picit, pl. graff.blog.hu/ , és akkor egy totál külsős olvasó-barát oldalt ajánlottam :)

(és igaz igaz, kicsit off, mert itt nem színvonalas graffitiről volt szó, hanem egy értelmetlen gusztustalan rongálásról, de ezt az előző kommentemben már leírtam)

Pistike_ 2009.06.18. 16:38:04

Ha már alkotni nem képes a szarházi, akkor legalább rongáljon, nem ?

Békéscsaba figyelő · http://www.csabafigyelo.blog.hu 2009.06.18. 16:45:35

@sophie.: Még egy védő...Képzeld: érdekel a művészet, de a rongálás még mindig nem. :) Sajnálom, és ez nem is fog érdekelni. :( Pedig nagyon művészetpárti vagyok. ;)

Bergeroth 2009.06.18. 16:55:44

Nekem speciel a stencil jobban bejön mint a graffiti.

GaZe 2009.06.18. 17:09:48

@snorbi: olvastál valamit valahol? nahát... ezek szerint tudsz olvasni.
ennél többet nem is fűznék hozzád.

@Csaba figyelő: te azóta ezen pörögsz?
öregem, rajtad átlépett egy kicsit a történelem.
Jajj, összefirkálják, jujj.
Igen. szar, hogy nem lehet használni a menetrendet, és szar ha a frissen lefestett ház falára löknek valami gagyit.
Már múltkor is mondtam neked, hogy ezzel 1, nem tudsz mit kezdeni, mert a városi környezet ezzel jár. Falunk ritkán bombáznak meg vágolygházakat. 2, állíts minden utcassarokra rendőrt, 7/24-ben, majd ne panaszkodj, hogy másfélmillió forint adót fizetsz havonta. 3, tájékoztató kampányt indítasz, vagy haladsz a korral és beveszed az alaptantervbe, művészeti oktatásba.
Mert azon rugózni, hogy agraffiti az pozitiv, vagy negativ.. ez szűklátókörre utal. A graffiti van.
Van az egyik oldal, mint pl Te, hogy síránkozik valami szánalmas postban, hogy bezzeg az én időmben, vagy van a másik oldal, ahol a nemzeti gazdaság egyik kiemelkedő export cikkévé válik, és olyan országimázst generál, mint az állat. London -> Banksy, vagy Berlin a graffiti (egyik) fővárosa.
A művészi kísérletezés (tudom, hátbozongató lehet ez azoknak akik a "vandál" "vandál" dimenzióban élnek) kilépett a vázlatfüzetekből, azt a teret kezdi el hasznélni amelyben él.
Amíg te itt nyervogsz azon hogy fujj graffiti, addig lemegy 8 reklám a tévében (mash kulture) ami a graffiti formavilágát és vizuálsi nyelvezetét használja.

Summa summárum: tök nem izgat, hogy te mit gondolsz a graffitiről.

Égetéssel raktak ki mintát? Fhúú zsír!
A mágneses LED-ek és rooftopok teddy-hengeres feliratai voltak a legizgibbek mostanában.
Na, az vandalizmus.
Tessék videók, hátha szívrohamot kapsz:
Sao Paoloi Pixadorok.
www.youtube.com/watch?v=8-lDyq6pw0E

Itt meg az entrópia, káosz:
www.youtube.com/watch?v=yB1vLTuqNBw

Hazai anyag:
www.youtube.com/watch?feature=related&v=Y2mfUg4gfek
2:25-nél indul be

:)
www.youtube.com/watch?v=6__-OK7HImE

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2009.06.18. 17:18:26

Sajnos bár milyen street-art irányzat mindig is keveredik a kezdôkkel, - akik a céltalan firkálás után (2 lehetôség 99-1% arányban) abbahagyják, profivá válnak - hisz a szemed elôtt teremtôdik, és az utcán gyakorolnak.. Aki több éve foglalkozik vele, és nem anyuci pénztárcájából lopja el az aprót egy neoluxra, az nem fog összekenni mindent, mert egy kanna 1000-1500 Ft, egy fej 200-500 Ft, egy throw-up-hoz is kell 2-3 kanna (egy kontúr, 1-2 szín). Ha egy komolyabb festést látsz, aminek a felülete (teszem azt) 8 m2, és áll 5-7 színbôl, annak a költsége simán súrolhatja a 20.000 Ft-ot. Nah most.. általában ilyenekhez több óra-így nyugodt hely kell. Nem fogja egy mûvész összeb*ni a középületeket, templomokat, magántulajdonokat. Amirôl te beszélsz, az a 99%.

Picasso sem úgy élte az életét, hogy mûvészetét végig követte mindenki, hanem sok év otthon festegetés után SEM vette meg a képeit senki életében. Itt a gyakorlást szemmel követheted, és bizonyos TAG-eket vagy javuló képek alatt látsz viszont, vagy eltünnek örökre.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2009.06.18. 17:31:06

@GaZe:
"Hazai anyag:
www.youtube.com/watch?feature=related&v=Y2mfUg4gfek
2:25-nél indul be"

Céltalan és értelmetlen, szerintem. Nincs meg az eredeti funkciója hazánkban a tag-elésnek. Nincsenek területi villongások bandák közt, max a legnagyobb harc egymás bombjainak krosszolása.. de olyanról nem hallotam, hogy ezek tetlegességig fajultak volna..

más.. cipôpaszta-flakon most is megy? :D

Békéscsaba figyelő · http://www.csabafigyelo.blog.hu 2009.06.18. 17:35:33

@GaZe: Hazai anyag:
www.youtube.com/watch?feature=related&v=Y2mfUg4gfek
2:25-nél indul be...

Ne félj GaZe, nem sokáig fogjátok Ti sem ezt csinálni. :) Hidd el nekem, hogy nagyon sokaknak elege van belőletek. Vegyük Budapestet, BKV. Alakulgat a minden buszra egy biztonsági őr és/vagy kamera rendszer. Ott legyen majd nagy arcotok! Egy bekamerázot buszon, villamoson, metrón egy hatalmas ork mellett...

sertésmájkrém 2009.06.18. 18:01:08

Kell ide a radikalizmus, egy kis rend végre. Ez nem állapot.

m:a.l.p. 2009.06.18. 18:02:00

Hello. Tipikus mindkét felfogás, ugyanakkor mindkettő védhető is, bár én szerintem egyikőtőknek sincs maximálisan igaz, de gondolom nem is az én vélemény fog bárkit meggyőzni. Akik a "letörnémakezétazösszesilyennek" álláspont híve: ahogy az ellentábor is kifejtette, azért nem mindegyi grefitis tahó paraszt, aki mindent összeszarik a mocskával, igenis van művészi értéke egynémely munkának, de ugye ezen mentalitás híveit ez nem izgatja, ami igazán kár. A "tegelésnek" igazán nincs semmi (művészi) értéke, ugye USA-ban a bandák üzengettek, jelöltek területet ily módon, ennek ugye itt szerencsére nincs háttere, ne is legyen, nálunk szimplán hülyegyerekek csinálják, akik eközben lehet, hogy maguk is a művészetet horzsolgatják. A grefitit elfogadóknak, mint pl nekem is, azt az elméletet sikerült elfogadnom, hogy ez egy olyan Művészeti ág, amit tulajdonképpen a városi élet saját maga termelt ki magából. Sok-sok ember egyhelyen, akik közül néhányan, akik mondhatni a társadalom nem épp túlképzettnek mondható rétege, bandákat alapitanak, mert a tagok személyében sok a közös (ugye a városban annyi ember van, hogy könnyebb megtalálni az azonos érdekekkel rendelkező társakat: például drogüzletek, kruvafuttatás, satöbbi), megjelölik a területüket, hogy a többi tudja, hogy meddig "van biztonságban". A jelölések egyre bonyolultabbá válnak, stílusosabbak, szebbek lesznek, míg végül eljutunk egy olyan jellegű dologig, amit már nem lehet 100%osan elítélni az eredeténél és a jellegénél mondván, nem művészet, de közben azért lehet érezni, hogy ez mégis több, mint a szimpla rongálás, bizonyos esetekben. Más esetekben az egész nem más, mint önmagukat művésznek képzelő hülyegyerekek utcaképrombolása, rongálás. Sajnos ebből van több, és aki ellenzi ezt, annak igaza van. Mert senkit nem lehet arra kérni, hogy vazz menjél ki a vasútsorra, ott aztán látsz szépeket, ellenben a városban, ahol többet lehet a jellegtelen dolgokkal találkozni, nos ott többet is talállkozik vele, és ez idegesíti. Tehát szerintem a lényeg az volna, hogy egyrészt válasszuk ketté azt, amit művészetnek lehet tekinteni (ugye a maga idejében Van Goghot sem tartották senkinek, csak egy félnótásnak, és Picasso is kapott hideget-meleget), és ezeknek biztositani lehetne pl olyan falfelületeket, mint amik a vasút mellett vannak, amik senkinek sem tetszenek szürkés, esetleg vakolat nélkül, félig szétrohadva. Van erre példa, a világ számos városában, ahol felismerték, hogy van, és tenni ellene nem lehet semmit, de van megoldás is. (pl Berlin, Lisszabon, London, Prága és ha jól tudom Budapesten is van , csak nem elég). Másrészt meg azok, akik vandálok, nos azokkal megvannak a büntetőjogi szankciók... Köszönm a lehetőséget.

cambridge.on 2009.06.18. 18:09:21

@GaZe:
Átsétáltam egy vasútállomásnál lévő aluljárón,és valami olyan furcsa volt.Elsőre nem tudtam meghatározni mi tűnik furcsának.Elmentem a sportpályákhoz ,majd vissza Akkor jöttem rá mi a furcsa.Az összes világítótest működött,a portálok ablakai mind épek voltak ,fehér csempe ragyogott a falakon .Sehol egy gyanús tócsa,vagy emberi ürülékre utaló folt,sehol egy grafiti.
Szerinted itt elnyomják a művészeket? Lehet ,hogy értelmes emberek élnek itt?
Nem tudom te mit szólnál ,ha a te házadon levő pár százezer Ft-ot érő vakolatra valaki elhelyezné a képen látható ,általad művészinek nevezett alkotást?
Szerintem elég lenne ,hogy megváltoztasd a véleményed.Én csak a rongálást tapasztalom,frissen festett házak falán.Bármit mondasz ,ez nem modern művészet ,hanem őskori barbárság.Vennetek kéne egy falfelületet és ott minden grafitis kiélhetné magát .Ja ,hogy az nem érdekes mert nem polgár pukkasztó ,és elmarad a rongálás öröme?
Akkor ez művészet ,vagy lázadás, polgári értékek ellen?
A séta nem az álomvilágban történt egyébként,hanem Finnországban .Pontosabban Poriban.

Mr. Acid 2009.06.18. 18:13:06

@GaZe: Buszra, tiszta házfalra, egyáltalán tömegközlekedésben részt vevő járműre tagelni bunkóság. Ezen járművek ablakára rajzolna akkora faszság, hogy azt már nem is lehet mérni. Ilyenkor hiányzik a rendőrség pártállami időkben betöltött szerepe, mármint az, hogy aki DEVIÁNS, annak jól oda kell baszni egyet. Lehet, hogy a mélyen tisztelt "művész urak" is meggondolnák a harmadik tasli után.

serko_ 2009.06.18. 18:15:23

szerintem túl sok beolt olvasol kedves posztíró.
van ahova nem való semmi graffiti/tag bármi és van olyan ahol kifejezetten jól néz ki.

sertésmájkrém 2009.06.18. 18:16:16

@Mr. Acid: Na igen. Némely politikai erőnek komoly eredményt lehetne elérnie az ellenük való határozott fellépéssel (főleg ahol ezek a gyökerek elszaporodtak).
Ugyanaz mint vidéken a cig... bűnözők elleni fellépés.

Pincehelyi 2009.06.18. 18:23:00

@Kopi3.14: És ha vizes lett az inged, leönthetem festékkel, mert már úgyis használhatatlan?

Bird 2009.06.18. 18:27:36

A budapest I. kerületi polgármester már megpróbált többször törvénymódosítást javasolni a firkákat elkövetők büntetésének szigorítására, de nem sikerült semmit elérni a Parlamentben.

A firkálók ott bátrak, ahol nincs az út másik oldalán lakóház, ahonnan láthatnák őket, így a fővárosban a Duna-part és a parkok menti házsorok a legfirkásabbak.

Az Attila út Vérmező menti kilométer hosszú szakaszán kezdte a polgármester a hatékony akciót 5 millió forint ráfordításával. Nem könyörgött a társasházaknak, hanem egy céget felkért, hogy kezdje el megpucolni víz-homok keverékes spéci gépekkel a kő, műkő lábazatokat, illetve mionden házra kikevertette a festéket, majd azzal az első osztópárkányig lefestették az összes homlokzatot.

Ezzel tkp-en megsértett ugyan jogszabályt, mert más tulajdonát festette le, de olyan rend van azóta már csaknem az egész kerületben, hogy csuda.
Jelenleg már 50 milliót szavazott meg a testület e célra.

Annyit kérnek a házaktól, hopgy ha látnak egy firkát, azonnal jelezzék, mert a félretett festékkel azonnal javítanak.

Tehát van megoldás, nemcsak siránkozni kell, hanem tenni is lehet. Én pl. megláttam, hogy a VI. kerületi Jókai téri Z alakú hosszú betonpad fa ülőlapja és háttámlája össze van firkálva. Egy hajléktalannak kétezret adva egy doboz festékkel (ezer Ft) néhány óra alatt fel lett újítva. Azóta magam javítottam a vékony filcfirkákat pár perc alatt.

Nem lehet olyan magas színvonalú egy graffiti, hogy az más tulajdonán elfogadható legyen.

Rockerboy 2009.06.18. 18:34:01

"mi értelme van annak, hogy tönretesznek mindent?"
Nem mind rongál, pl. a 4esmetró építésénél (nem tudom melyik megállónál) A versenyen meg előtte is sok szép volt. Én speciel szeretem nézegetni a grafitiket, de azokat a parasztokat gyűlölöm akik anyuci rúzsával, teszkógazdaságos (

I'll be Beck! 2009.06.18. 18:38:32

Teljesen hasznos. Különösen az olyanoknak, mint zacskófej, vagy - urambocsá - johnnie ray docens. Akik túl öregek már szakmát tanulni, így nincs más hátra, egész további életükben ezt kell, hogy csinálják. És ez egyébként csak az iszonyú, szarból épített jéghegy csúcsa. Az IGAZI környezetszennyezést, az egészséges elmék satnyításának mindennapos gyakorlatát csicskáik, köcsögeik végzik alap, közép, felső, űberfelső fokon. Iskolákban, múzeumokban, tanárok, kurátorok, bértollnokok, kreatívok, seggnyalók, fasszopók, mindenféle szennyes alak. Lelkük rajta. Szó szerint. Hisszük a feltámadást! Jó úton haladunk. Látom, az út biztonságos, a hazatérés biztos.

Mr. Acid 2009.06.18. 18:39:08

@Bird: Nem lehet olyan magas színvonalú egy graffiti, hogy az más tulajdonán elfogadható legyen.

Abszolút egyetértek. Sajnos ez a tendencia, a magántulajdon, köztulajdon semmibe vétele, kisajátítása, képletes értelemben vett "leszarása", rongálása...

commentelo 2009.06.18. 18:41:44

Nalunk Londonban nem sok graffitit, meg firkat talalni. Legalabbis a kulvarosban biztosan nem. Vannak az onkormanyzatnak emberei, akik egesz nap jarjak az utcakat, foallasban foglalkoznak ilyen dolgokkal. Ha valahova odafirkalnak, masnapra altalaban atfestik a falat/keritest. Vagy lemossak, ha lehet.
Buszokon sem nagyon lattam meg rongalast. Mondjuk egy buszon van asszem 8 kamera.

sorenn4f 2009.06.18. 18:44:29

ez az egész greff probléma ugyanolyan mint sok másik hasonlo, sztereotipiara és eloiteletre épülő konfliktus.
egyszeruen képzeld el a helyzetet:

fogsz 100 darab (számodra) ismeretlen kulturális közegbol szarmazo, mashogy gondolokodo embert.

ebből a 100ból te csak azt az 5ot látod akik kirabolnak, lehugyoznak, csunyan beszelnek vagy fujnak a városban mindenhova...

persze , hogy azt mondod, hogy mindenki abbol a 100bol egy utolso szemétláda.

mert általánositasz.

mert nem ismersz egy szubkulturát, nem is kisereled megismerni...

igazatok van. undorito amiket azok a kisgyerekek, kezdő grefitisek vagy egyszeruen bunkok csinalnak mindenhol.

én 10 éve festek.
ismerek nagyon sok grefitist az országban. és hoppá, milyen érdekes, a 100 ismerösböl csak 5 fuj az utcán...nem is szeretjuk egymást annyira.

de hidd el, amit te látsz az csak a jéghegy csucsa.nem reprezentálja azt amiről szol.

Mr. Acid 2009.06.18. 18:47:57

@sorenn4f: Szerintem a poszt nem a greffitisek elleni vádirat, hanem inkább -ahogy te is mondod-, az utcán fújók ellen született. Nekem sincs bajom például az MKKP-val, pedig az is ragasztgat. De jó, amit csinál, a közlekedési táblák hátoldalán pedig vicces őket olvasni.

GaZe 2009.06.18. 19:11:46

@Csaba figyelő: ember, te ertelmezed is amit irsz, olvasol, vagy csak a szokas kedveert vegzel valami tevekenyseget az adott bethulamazzal amire reagalsz?
Az egesz felvetesed hibas, mert sehol nincs arrol szo, hogy a graffiti hasznos.
tobb kulon szalon megy itt a porges, amik meg a vegtelenben sem fognak talalkozni, igy nagyon ertelmes vita zajlik epp.
van a felvetes, hogy mas tulajdona. ezen nincs mit magyarazni, mas tulajdonahoz - legyen az koz vagy magan - nem szabad erni. ez van, ez nem vita targya. aki tagel, fest, az ezzel tisztaban van (jo esellyel...) tehat teljes mertekben jogos a buntetese.
a muveszeti tartalom. most akkor elkezdjuk egymasnak bebizonyitani hogy melyik szín a szebb, vagy melyik vallás a jobb? komolyan azt hiszed ez vezethet valahova?
A graffiti van, jelenseg, entitans, ennyi. ezen nincs mit pogozni.

a gond ott mutatkozik, hogy ha sok-sok szabalytalansagot (graffiti, mas tulajdonahoz, stb) kovetnek el, akkor feltetelzheto hogy a bun felderites es buntetes nelkul marad. A gond itt van. most tok mindegy hogy graffiti, kis erteku lopas, vagy greillakerteszet. (habar..)
Szoval most (megint) kipeceztel valamit magadnak amin csamcsoghatsz, az okokra, a gyokerekre, es a megoldasra (realis megoldasra) nem vagy kivancsi, csak irsz bele a vakvilagba.
eppen ezert nem tudom komolyan venni a valaszaidat....

...ami a bkv-s orkozós válaszod óta mindenki msá is igy van ezzel, mert annyira jol bemutattad, hogy mennyire nem vagy kepben a helyzettel, mint ide Nagykata. Kamerak a bkv buszokon? Hat hol elsz te? az adatvedelmi torvenykezes mo-i helyzetet nem is emlitve, szerinted ha a bkv-nak arra nincs penze, hogy elegendo buszt uzemeltessen, vagy hogy potolja a sindarabokat az itt-ott mar elkopott villamospalyakbol, akkro szerinted pont ilyenekkel fog elkezdeni foglalkozni? Hat tenyleg hol elsz te? (tudom. latszik is a realitas erzekeden).
minden buszon biztonsagi or... hogyne. persze.
jartal te mar budapesten? az ejszakai buszokon nem egy hanem vagy 11 biztonsagi majom acsorog, tobb a szekus mint az utas. oszt megis meglovik a buszokat. mert ezek nem akkor tortennek amikor jar a busz, hanem amikor mondjuk az orson a beleszaros sofor otthagyja nyitva a buszt.
na, ennyit a helyzetismeretedrol.

igazabol msot azert irtam itt neked, mert szoltak hogy nev szerint irklasz. De sajnos azt kell mondjam: minek?
mondani semmit nem mondasz, valaszaid nincsenek, kerdest nem vetsz fel, tudasod pedig semmi.
Mirol is es hogyan is vitatkozzunk akkor?

A graffiti van. Tetszik, nem tetszik van. multkor mar megirtam neked mi kell ahhoz hogy visszaszoruljon, ha azota se sikerult feldolgoznod, akkor sajnalom, en mar nem segithetek rajtad.

Banksy, Above, Daim, London Police, Space Invaders, stb stb stb.

@Mr. Acid:
Az MKKP-t rendszeresen perelik a cegek amiknek a plakatjait hackeli meg. Kivancsi lennek, hogy a post iro ebben mennyire kovetkezetes. Ha vicces es tetszik neki, akkor nem gond, ha nem tetszik neki akkor gond? Felteszem az ESMA, a MAV, meg a tobbi plakat kihelyezo/tulajdonos is igy merlegelne.
Ebbol is latszik, hogy nem a graffiti a lenyeg, hanem a torvenyes rend betartasa.


De hat ez mar egy masik tortenet.


Tessék, ezen gondolkodj el egy kicsit:
www.urbanartguide.com/index.php?setLanguage=2

Valamint lehet neked hasznos:
www.woostercollective.com/

Kopi3.14 2009.06.19. 20:43:55

@Pincehelyi: amennyiben az, akkor nyugodtan. De önmagában a víztől nem lesz az, csak ha durván szétázik, megszárad., s olyan gusztusos nyomokat hagy.

sophie. 2009.06.23. 11:00:02

@Csaba figyelő: annyit tennék hozzá, hogy tavaly ősszel meghirdettek egy hatalmasnak tűnő kampányt a városvédő bácsik, "őszi nagytakarítás budapest főutcáján", hogy majd levakarják a körútról a rajzokat, és mások is kövessék őket más utcákon.

( szeretembudapestet.blog.hu/aovat/nagyk%C3%B6r%C3%BAti_falfirkamentes%C3%ADt%C3%A9s )

az egészből annyi lett, hogy egy nap kiment pár "celeb" és látványosan leszedtek kb 2 rajzot 2 házról, oké, néhány lelkes háztulajdonos máshol is újrafestette a falat, amerre én járok, a szentendrei hév vonalán és mondjuk az ötös busz vonalán is sok házat letisztítottak.

és (bár sok rajzot, régi szép taget sajnáltam) bevallom, hogy jobban nézett ki az utcakép, szóval végülis úgy tűnt, volt értelme a kampánynak.

azthiszem mondanom sem kell, az lett, amire eredetileg számítottunk: a szar, béna, csúnya tagek egykét nap alatt visszakerültek mindenhova, mivel aki eddig is paraszt volt és mindenhová firkált gyakorlatlan és ronda cuccokat, az ezután is folytatta, sőt, több maradt neki a hely.
a régi egykét igazán szép tag meg eltűnt, lett helyette sokkal több rondább, szóval igazából senki sem járt jól, de látszik, hogy ennyi értelme van béna módszerekkel harcolni a graffiti ellen. semmi.

sophie. 2009.06.23. 11:04:13

@sophie.: látom amúgy, meg sem nézted a linket amit mutattam, a graffiti versenyen ugyanis _legálisan_ festettek, és ezen a szinten már pont nem ők a tagelős ellenségeid, úgyhogy ha megnéznéd, lehet hogy kicsit jobban értékelnéd a tehetségüket.
és attól ugyanúgy utálhatod a béna (szakszóval: toy :) firkászokat, azokat szinte mindenki úgyis utálja, jogosan.

de azt állítani 2009ben hogy a graffiti en bloc nem művészet, egyszerűen tájékozatlanság.
(ny-ban már a '70es években festettek graffitisek galériákba, pár éve a tate galleryt festhették meg kívülről többen, banksynek pl most lesz kiállítása bristolban, etc etc. )

T508 · http://graff.blog.hu 2009.06.23. 22:01:37

Akiben annyi nincs, hogy a véleményét ne az olvasóira vetítse ki
("amíg a graffitisek, tagesek (szerintem átlag olvasó számára teljesen mindegy kik) "),
azzal nincs miről beszélni. Ennyi.
süti beállítások módosítása