Békéscsaba vs. Gyula - Melyik város a befutó?

2009.06.28. 21:47 Békéscsaba figyelő

csabafigyelo: GYULA1Az utóbbi három napot Gyulán töltöttem, ugyanis ebben az évben is ott került megrendezésre a Körös-völgyi sokadalom. Szerencsére az időjárás is a kegyeibe fogadta a rendezvényre kilátogatókat, a környező megyék zivatarai nem érték el egyszer sem a várost. 
Elég sokat sétáltam Gyulán reggel is, este is, és úgy gondolom, hogy megfelelő alapot kaptam ahhoz, hogy összehasonlíthassam a régi megyeszékhelyt Békéscsabával. 

A sokadalomra meglehetősen éhesen érkeztem, úgyhogy első sétám során a pályaudvarról elindultam egy vendéglátó helyet keresni. Igazából a kereséssel nem kellett sokat időznöm, mert rengeteg hagyományos- és gyorsétteremmel, cukrászdával, büfével találkoztam a 10 perces "expedícióm" alatt. Az egyik hamburgeres mellett döntöttem végül, ahol meglehetősen udvarias kiszolgálásban részesültem. 
Amiután jóllaktam, elindultam a sokadalomba. Utam során nagyon pozitív benyomást tett rám a környezet: a szökőkutak, a régi időket idéző macskaköves utcák, a felújított házak, a szebbnél szebb parkok...A várhoz elérve egy igazi népi fesztivál fogadott. Népzene, népviseletbe öltözött fiatalok és árusok, népi játékok. 

csabafigyelo: DSCF0245

 

 Este megnyitotta kapuit a várszínház, s a tószínpadon elkezdődtek a 2009-es előadások a néptáncgálával. Csodálatos élmény volt a kivilágított vár, miközben az ország különböző pontjairól jött táncegyüttesek mutatták be produkciójukat. Egyetlen negatívumként a vártó mellett végig érezhető szagot említeném meg, amit az elpusztult halak okoznak. 
Az előadás után még tettem egy sétát a vár környékén, s igen meglepő volt számomra, hogy 23 óra körül is rengetegen sétálnak a városban. Nem részeg bandákra gondolok most, hanem kutyát sétáltató párokra, s nyugdíjas idősekre. 

csabafigyelo: BÉKÉSCSABA1

Sajnos Békéscsabán nem voltak eddig ennyire pozitív emlékeim. Nem egyszerű megfelelő éttermet találni, a sétáló utca sem bővelkedik szökőkutakban, leszámítva a Korzó-téren lévő régi csobogót, a sétáló utcánk és környéke sem olyan (még) ami elkápráztatná az itt élőket és ide látogatókat. Vár és vártó híján pedig nincsen tószínpadunk, s gyönyörűen rendezett parkunk sem. 
Úgy gondolom, hogy így az sem baj, hogy nincsen Körös-völgyi sokadalmunk sem, egy hasonló jellegű rendezvényt nem tudnék elképzelni például a sportcsarnoknál.
Összességében véve Gyulán rendkívül pozitív élmények értek, s nagyon megszerettem a szomszéd városunkat, megyénk egykori megyeszékhelyét. Nagyon remélem, hogy hamarosan hasonló jó élményekről tudok beszámolni Békéscsabával kapcsolatban is, ha máskor nem is, a Békéscsaba város belváros rehabilitációja project megvalósulása után biztos, amelyről hamarosan egy ismertetőt ovlashatnak itt, a Békéscsaba-figyelő blogon. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabafigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr991214336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leijon 2009.06.30. 19:22:00

gyönyörűen rendezett parknak legyen elég a Széchenyi-liget... Jó éttermet a városban nem nehéz találni szinte az összes az. Kár hogy sokan nem látják meg csabában a szépséget. Én személy szerint Gyulában nem tudom megtalálni, számomra egy turistáknak kiépített sablonváros, túl távolságtartó, semmi eredeti, otthonos nincs benne.*magánvéleményemet hallották*

Békéscsaba figyelő · http://www.csabafigyelo.blog.hu 2009.06.30. 21:25:50

Nos igen, természetesen én is a magánvéleményem fejtettem ki.
Eredetileg beleírtam a cikkbe, hogy itt NEM arról van szó, hogy nem szeretem a városunkat. Hanem ez egy összehasonlítás csak. Attól Békéscsaba ugyan olyan jó város marad.

geri(*) 2009.07.19. 19:48:53

egyet értek szarkaTarkaFarkával, én is úgy látom, hogy Gyula egy turistaváros, nekik építették, és számomra Békéscsaba sokkal élhetőbb. Ha választani lehetne, (végülis lehet), akkor idős emberként Csabán szeretnék élni. Ez olyasmi, mint a "kicsi, sárga, de a miénk" Békéscsaba nekem nagyon hamar a szívemhez nőtt, és szeretek csabai lenni, nem tudom, vajon Gyulán ugyanilyen jó lenne e.:/

ChiryHun 2009.08.17. 15:17:10

Szerintem eléggé bunkó a gyulai fiatalság.
Biciklivel járom a városukat és 5 percenkét oda szólogatnak mindenféle ordenáré mondatokkal.
süti beállítások módosítása