Újabb park szemetes nélkül

2010.08.20. 23:23 Békéscsaba figyelő

csabafigyelo: DSCF0278Egy szép keddi délután úgy gondoltam, sétálok egyet a városban. A gondolatot tettek követték: elmentem világot Békéscsabát látni. Sétám alatt ki akartam szakadni az állandóságból, monoton volt a sétálón császkálni. Változatosságot igényelve letértem a "főútról" és elkeveredtem egy, a sétáló utca közvetlen közelében lévő épületegyüttes udvarába. Ez a hely nem más, mint a Belvárosi suli udvara és a Munkácsy utca között elterülő terület. Amikor messziről megláttam a kis közösségi teret ahová a szűk lakásokban élők ki tudnak mozdulni azt mondtam: ez igen, nagyon hangulatos. Az idilli kép a fejemben azonban hamar szertefoszlott ugyanis közelebb értem a kis zöld szigethez...Vajon mit tapasztaltam? Nem, ez nem mese, nem a hétfejű sárkány őrizte a területet...inkább a rengeteg szemét uralta azt. A cigarettacsikkek és a temérdek szemét látványa meglehetősen lehangolt. Gusztustalan volt. Ahogy azt már megszoktam a kuka szerepét most is egy fém konzervdoboz töltötte be, amit persze senki sem használt, így az összes szemét a földön kötött ki. 
Miért? Miért van az, hogy egy darab szemetes nincs ezeken a szép zöld helyeken? Miért van az, hogy az emberek eldobálják a szemetüket (különösen a dohányosok...)? S ha már nincs szemetes...miért nem képesek az emberek a szemetüket tovább cipelni egy kicsit? Sem válasz sem megoldás nem létezik ezekre a problémákra, de hátha egyszer mindenki rájön, hogy a környezetünket óvni kéne nem pedig rombolni. Addig is mindenki szégyellje magát aki "ennyire" óvja a környezetet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabafigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr912236152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása