Békéscsaba és a kerékpárutak - vendégblogger

2011.01.07. 14:57 Békéscsaba figyelő

csabafigyelo: DSCF0041Békéscsaba biciklis város, az itt élők rendszeresen és előszeretettel használják kerékpárjukat, hogy eljussanak A-ból B-be. Én is a biciklis kategóriába tartozom, mindenhova a kétkerekűn megyek. (Az most nem említeném meg, hogy 5 év alatt kétszer loptak tőlem lezárt biciklit, volt olyan is, amit egy zárt közintézményből, ezek mellett pedig biciklilámpát számtalanszor...) 
Böngészve az Internetet ráakadtam egy szegedi blogger naplójára, melyet akár nevezhetnénk bicikliút-figyelőnek is. A blogger készített egy rendkívül részletes és jó leírást Békéscsaba bicikliútjairól, Békéscsaba biciklis-kompatibilitásáról.

Kattints IDE a folytatáshoz!

A fényképek és a leírás is a Szegedi Bicaj blog remekművei.
Az eredeti cikket
IDE kattintva olvashatod el!

Békésről hazafelé jövet szétnéztünk Békéscsabán is. Békés megye székhelyén jó minőségű 4 sávos utak, gyalogos-kerékpáros övezet és siralmas állapotú bicikliutak is fogadtak minket. Még szombaton is rengetegen bicikliztek. A tiltótábla pedig néha nem azt tiltja, amit elsőre hinnénk, és ez kellemes csalódást okozott.

Békéscsaba alföldi város, rengeteg kerékpárossal. Utcái szélesek, főbb útvonalai 2x2 sávosak, az útminőség általánosságban jó. A biciklis infráról ez már nem mondható el. Lényeges elemét képezik az egyirányú kerékpárutak, melyek azonban nem alkotnak hálózatot, túl keskenyek, burkolatuk nem megfelelő, sőt, sok helyen egészen rossz állapotú. Különösen bosszantó, hogy több helyen látszólag új utakat is téglából raktak ki, ezek is túl keskenyek és kacskaringósak. (Másként van ez Ljubjanában, ahol szintén sok az egyirányú kerékpárút, de jó minőségű, és hálózatot képeznek. Olvassátok sirdave beszámolóját, és vessétek össze a két várost!) Van gyalog- és kerékpárút , és külön vezetett egyoldali kétirányú kerékpárút is. Jellemző, hogy külön kerékpáros jelzőlámpák vannak több helyen is. A külön vezetett biciklis létesítményeknél is fennállnak a problémák: keresztutcák nem elérhetőek, nehéz az elhagyásuk, fantomirányból, takarásban érkeznek a tekerők a kereszteződésekbe, ahol a kanyarodók rájuk fordulnak. 

Tiltótábla kevés van, sokkal kevesebb, mint például Hódmezővásárhelyen. Van olyan mercitábla, amin nincs is kerékpár, vannak viszont gépjárműveket jelző kis piktogramok. Így az Andrássy út díszköves szakasza voltaképp gyalogos-kerékpáros terület, kellemes, csöndes utca. Van ugróiskola is a burkolatban, és egy jópofa biciklis dombormű. A város szélén lévő áruházat viszont a kerékpározást tiltó tábla miatt nem is lehet elérni kerékpárral. Egészen idióta forgalmi rendet hoztak létre, fehér burkolati jelekkel egyoldali kétirányú kerékpárutat kialakítva egy keskeny, rövid, egyirányú utcácskában. 

Kerótámasz több fontos intézménynél nincs, de ahol van, ott sincs benne sok köszönet. Drótokból hajlítgatott girbe-gurba kerékgörbítők, és hasonló drót-installációk várják a biciklizőket, azt kell mondjuk, hogy Szeged üdítő kivételével a környék alföldi városaiban ez teljesen általános. Van, ahol viszont rengeteg van a tározóból, és nem is árt, ilyen például a város jókora bevásárlóközpontja, amit még Szeged is megirigyelhetne. Végül vonattal hagytuk el a várost. Az állomáson nem láttunk tározót, a vonaton nem volt bicikliszállító rész, a peron meg volt vagy 20 cm magas. Ezzel idei régiójáró turnénknak vége.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://csabafigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr452567536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.